poniedziałek, 27 lutego 2012

Czajkowski str. 1 - 6.

Jestem dziś zbyt zmęczona na ćwiczenia, więc zajęłam się pracą konieczną, aczkolwiek niewymagającą intelektualnie: edycją podręcznika Czajkowskiego. Wstukałam w komputer pierwsze sześć stron (bez tytułowej, bo była powtórzeniem okładki) : 




Sformatowałam tylko wstępnie, wymaga to jeszcze poprawek i pewnych rozstrzygnięć. Na przykład, czy zachować oryginalną pisownię autora (skracanie tak zwany przez t. zw., na przykład przez n. p., pisanie zamiast tym - tem, dozwolonem), czy poprawić oczywiste błędy (stenografiii, nietylko), czy zrobić jakąś uwagę do kontrowersyjnego stwierdzenia typu "[po pierwszym okresie rozwoju stenografii] następuje tak, jak we wszystkich dziedzinach umysłowego życia, zupełny upadek stenografii w wiekach średnich." - no bo po pierwsze bez przesady z tym upadkiem umysłowego życia w epoce wielkich filozofów i rozwoju uniwersytetów i szkół, a po drugie bez przesady z tym upadkiem stenografii w czasach kopistów! Ale czy ja jestem od tego? Czy mam to dzieło uwspółcześniać, opatrywać uwagami, czy po prostu idealnie skopiować? Oto jest pytanie. Zresztą, skoro z jednej strony tytułowej zrezygnowałam, to już jakoś się w treść wtrąciłam.

Jeśli prawa autorskie wygasły, to gotowe dzieło będzie do ściągnięcia na licencji Creative Commons, więc proszę nie oburzać się na nieczytelność ;-) Niecierpliwych odsyłam do zeskanowanej książki w formacie PDF, dostępnej w sieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz